zondag 6 mei 2007

Dertig zijn is in

Want vandaag is mijn grote broer ook in de hype gestapt. En een paar weekjes geleden was Tessa dertig geworden, later deze maand volgt Heleen hetzelfde pad en ook Lisette is dit jaar een dergelijk lot beschoren. Aggus. Ik blijf lekker nog even op wat afstand toekijken. Mij niet gezien om het tweetje al om te ruilen voor een drietje hoor! Mijn schoonzus Noortje vierde haar verjaardag samen met mijn broer. Het duurt nog iets minder dan een week voor ze echt jarig is, maar toch heeft ze haar kaartje (en cadeaus) al gehad vandaag, net als Ralph (broerlief). Dit issem geworden:

Dertig eendjes voor Ralph en Noortje en nog een erbij voor Noortje alleen. Ze hebben een kleintje op komst, dus de cadeaus hadden een beetje een thema dit jaar. Een limoengroen badje, een felgroen badmatje, een badthermometer, een waskussenhoes, een manicuresetje en een Tummy Tub. Die laatste vind ik zelf helemaal geweldig, omdat ik hem live in actie heb gezien met Lovre. Ongelooflijk hoe vredig en rustig baby's daarvan worden. Helaas werd er een beetje stom gereageerd, want in de beschrijving wordt direct de vergelijking met de veiligheid en geborgenheid van de baarmoeder getrokken. Dat is altijd goed voor een stel fronsen en "Nou, dat hadden jullie ook niet nodig" van de vorige generatie. Ik hoop maar dat de aanstaande ouders het zullen gebruiken en dan snappen wat ik bedoel...

Om de dag te redden (had namelijk wel verwacht dat de Tummy Tub geen applaus zou krijgen) had ik ook wat spuugdoekjes gekocht. Lekker praktisch en het lijkt me stug dat we die vroeger nog niet hadden. En ik had er op ééntje zitten kliederen met Fabricio-inkt en het badeendje van de kaart. Heb het doekje gestreken (om de inkt in te branden) en gewassen en gedroogd. Het was wel wat verbleekt in dit proces, maar in elk geval nog overduidelijk een geel badeendje in elke hoek. Daarvan geen foto gemaakt, want die is echt de laatste nano-seconde voor verterk pas gestreken en ingepakt.

Voor de liefhebber: Fabricio-inkt is een inkt die vooral heel geschikt is om op textiel te stempelen. Het wordt echter niet meer gemaakt. Het schijnt wel door iets vervangen te zijn, maar ik heb geen idee of dat ook nog op stof werkt of hoe het heet. Als iemand het weet, laat gerust een reactie achter, want ik heb maar vier kleurtjes inkt van dit merk...

Geen opmerkingen: