woensdag 31 januari 2007

En daar is nummertje twee!

Yippie! Ben even helemaal op stoom met de stempeldemovoorbereiding. Voor de achterbuurvrouw heb ik voor baby één ooit een 3D-kaart met achtergrondembossing gemaakt (aan de hand van een voorbeeld uit het achtergrondembossingboekje). De kaart was gemaakt van twee grote cirkels, waarvan er één werd doorgesneden en de ander werd dubbelgevouwen. Plak het in elkaar en voila, je hebt een kaart. Het was een supertoffe kaart , maar geen foto beschikbaar natuurlijk. Wellicht is dat ook meteen de verklaring waarom ik dat kaartontwerp nog haarscherp in gedachten heb. Maar goed, ik had bedacht dat ik nog wel iets leuks kon maken voor de demo met dat ontwerp. En dit is het geworden:


Ik ben helemaal in mijn nopjes. Hubby vond het een leuk ding, vriendin L was enthousiaster over kaart 1 (zie vorige post), maar ikzelf zweef nog steeds. Want dat idee om met wat "pijpenrager" voelsprietjes te maken is helemaal spontaan in mijn eigen bolletje ontstaan. Want terwijl ik met de cirkels aan het schuiven was om te zien hoe ze het leukst pasten, herkende ik ineens een soort vlindercontour in het geheel. En wat beter te doen dan een stel voelsprieten te maken om het overduidelijk te maken?

Zo gezegd zo gedaan. De pijpenrager was ik bij een eerdere opruimpoging ergens tegengekomen. Hij stond op de nominatie om weg te doen, want "ik doe er toch nooit iets mee". Zo blijkt wel weer: gooi nooooooooit iets weg, je kunt alles gebruiken! Ik heb hem simpelweg op de kaart geniet (gladde kant binnen, en vóór je de cirkels aan de voorkant vastplakt).
Maar er ontstond een probleempje. De kaart was nu veel te zwaar van voren, dus die kiepte steeds om. Nou zitten de kaarten wel op presentatieborden bij de demonstratie, maar je zult net zien dat er zo'n grapjas wil kijken of het wel blijft staan. Vandaar dat ook de binnenkant van de kaart wat extra aandacht heeft gekregen:


Nu is de kaart "achter" bijna net zo zwaar als voor. Het ziet er wat instabiel uit, maar zelfs bij windkracht acht blijft 'ie staan! Alle cirkels heb ik met de twee ronde Coluzzle snijmallen gemaakt (bedankt voor het lenen mam!). De vlinder op de kleine cirkel voorop is van een embossing/snijmal van JoyCrafts! De kleine vlindertjes binnenin zijn met twee ponsjes uitgestanst. Het is een onvervalste poging om "niet-stempelaars" (ik heb gehoord dat die nog steeds bestaan) over te halen naar het stempelkamp. Met dit voorbeeld wil ik laten zien hoe makkelijk het te combineren is met andere hobbymaterialen. Er volgt binnenkort waarschijnlijk nog een kaart met een 3D-plaatje...
Ik ben nu heel benieuwd wat de reactie van "het publiek" zal zijn. De vorige keer dat ik met Coluzzlemallen aan de gang ben gegaan, werd de kaart door de eigenares van Lumar opgenomen in het workshopprogramma. Als de mensen nu net zo enthousiast zijn, denk ik dat ze weer een "anders dan anders" workshop kan geven!

Geen opmerkingen: