zondag 28 januari 2007

Stempeldemo op 10 maart!

Jawel, het gaat gebeuren: ik ga een demonstratie stempelen geven. Op 10 maart in de hobbywinkel van Lumar aan het Korvelplein 199 in Tilburg. Ik heb er al vaker gedemonstreerd, maar dit wordt de eerste keer dat ik er met stempels aan de gang ga!!!

Ik moet zeggen, ik twijfelde even. Want mijn moeder demonstreert er al langer dan ik en houdt ook erg van stempelen. En ook één van de andere vaste demonstratrices is een stempelsiast. Beetje lullig dat ik dan wel ga stempelen en zij niet. Maar volgens de eigenares van Lumar krijgen zij ook wel een keer hun kans.

Ik zal met nieuwe unmounted lappen van Artemio/Hubinont aan het werk gaan. Ik mocht er gisteren twee uitzoeken in de winkel. Hoe cool is dat? Winkelen zonder te betalen. Enige minpuntje is dat de stempels na de demo teruggaan naar de rechtmatige eigenaar (Lumar). Je kunt de lappen alvast bewonderen in de webwinkel van Lumar: http://www.winkelplein.nu/lumarhobby Ze staan bij de nieuwe producten.

Gisteravond dus maar meteen aan het werk gegaan. En dan gebeurt het: het blok! Want al dat snoepgoed voor mijn neus en het idee "nu begint het echt" staan garant voor een directe blokkade van mijn ideeën. Klinkt misschien stom, maar in mijn hoofd bekijk ik mijn ideëen dan ineens door de ogen van de "bezoeker" van de open dag waar ik demonstreer. Onzin natuurlijk, want mensen zijn tot op heden altijd enthousiast over mijn werk. Maar toch, een beetje nervositeit schijnt er bij te horen.

Toen ik ruim een uur aan tafel had zitten staren naar de uitgestalde inkten, de stempels en mijn hobbygereedschap, kwam er toch een klein lichtpuntje. Toen ben ik aan het werk gegaan. Het kaartje is nog niet af, maar het werk in uitvoering ziet er zo uit:

Natuurlijk is dit een afschrikwekkende kaart. Het is helemaal niet moeilijk, maar ziet er wel moeilijk en bewerkelijk uit. Dus als mensen alleen maar dit soort kaartjes op mijn tafel zien, rennen ze gauw door naar de ponsjes en de malletjes waar de andere demonstratrices me mee beconcurreren... Maar ik heb besloten maar gewoon te maken wat er in me opkomt. Zo hoef ik mezelf niet te kwellen met twijfels of het niet te moeilijk, te makkelijk, te hip, te oubollig, te kleurrijk, te flets etc is. Dan kom ik uiteindelijk vanzelf wel tot een "demonstratie-bestendige" collectie. Dus hou deze blog in de gaten, want ik zal jullie mee laten genieten!

O ja, voor de oplettende kijker: ik ben overgestapt naar mijn eigen taaltje voor dit blog. Engels is internationaal gezien wel handiger, maar ik vrees dat ik op de lange termijn geen zin meer kan maken om de blog bij te houden. Weer een drempeltje weggehaald in mijn eigen belevingswereldje. Ja, ook in de bovenkamer is continu werk in uitvoering ;-)

Geen opmerkingen: