woensdag 31 december 2008

De laatste post van dit jaar

Ga er maar gerust even voor zitten…

De voorbereidingen op de komst van onze Frummel zijn nu echt in volle gang. Ik shop me al twee dagen helemaal suf en ben nog lang niet klaar. Zuigelingenvoeding, sudocrème, wasgel, luiers, beddengoed, kleertjes, mutsjes, een pyama voor mamma, zoogcompressen, bedklossen, het houdt maar niet op!Vrijdag gaan we samen met mijn ouders ook de superbabyzaken in Tilburg nog onveilig maken voor een babyfoon en de laatste zaken die ik nog echt nodig heb.

Gisteren waren mijn broer en schone zus hier om van alles af te droppen voor die kleine. Ik mag hun Maxi Cosy lenen, allemaal wiegegoed (beddengoed voor de wieg), hun kinderwagen (wordt de wieg), de magnetronsterilisator, kruiken en een eng martelwerktuig, ook wel bekend onder de noemer borstkolf. We hebben een ééngezinswoning, maar volgens mij moeten we onderhand eens uit gaan kijken naar een ander huis. Geloof nooit dat Frummel er nog bij past als ik zo om me heen kijk…

Omdat ik straks één dag ik de week op mijn lieve neefje ga passen, hebben we ook al en paar voorbereidingen getroffen voor de komst van een groter kind. We moeten nog wat extra spullen kopen, zoals een matras voor het campingbedje, een eetstoel en speelgoed. De schoonmaakmiddelen staan nu hoog en droog boven de koelkast in een kastje, de cd-verzameling moet nog naar boven, alle stopcontacten worden afgedekt en de kasten en laden krijgen zo’n rotsysteem dat ze die niet meer open krijgen. Nu maar hopen dat ik alles dan nog wel open krijg, want ik heb ook altijd ruzie met kinderveilige sluitingen op flessen enzo…

Hoog tijd voor even wat anders nu. Wist je dat het vandaag precies twee jaar gelden is dat ik met dit blog gestart ben? In de tussentijd heb ik net iets meer dan 100 posts geschreven, dus een echte trouwe blogger ben ik niet geweest hè? Maar ik vind dat als ik niks te melden heb, ik ook niemand hoef te vermoeien met mijn gezwets. En als ik geen zin heb om te bloggen, dan doe ik dat lekker ook niet. Tenslotte zie ik dit als onderdeel van mijn hobby, dus dan is er nooit “moeten” bij. Ik doe het voor de lol. Wel zou ik graag wat meer werk laten zien. Maar ik ben er nu wel achter dat ik nou eenmaal een trage hobbyist ben. Ik doe gerust meerdere dagen over een kaartje, dus kun je nagaan hoe lang een scrap layoutje duurt…Bovendien heb ik vaak iets gemaakt waarvan ik dan denk: ”Laat ik dat nog maar even niet plaatsen, want die en die kijken ook wel eens op mijn blog”. Er zit dus nog redelijk wat denkwerk achter een slecht blogbeleid ook ;-)

Maar goed, ik heb er het volgende op bedacht. Ik ben nu eindelijk volop bezig met de geboortekaartjes voor Frummeltje. Die ga ik natuurlijk nog niet laten zien. Maar ik kan wel kleine sneakjes laten zien. Zo vang ik twee vliegen in één klap: ik laat vaker wat van mijn werk zien én ik kan mijn lezers ongelimiteerd klieren met nou-weet-je-nog-niks-kiekjes. Woe-hoe-hoe-hoe! zou Teigetje zeggen ;-)

OK, sneakje 1: ik ben gisteren flink bezig geweest met kleuren. En wel met de kleur: roze! En ook met geel en vandaag wordt het tijd voor oranje en bruin.


Gelukkig hoef ik maar 60 kaarten te maken, dus ik kan nog even vooruit…

Vanavond lekker oliebollen van mijn mamma! Pa en ma komen hier oud en nieuwen, in de hoop dat ik het red om tot 0.00 uur waker te blijven. Denk dat ik vandaag dus maar een middagslaapje ga doen, want anders trek ik het sowieso niet ;-) Ik wens iedereen een gezellig en vooral veilig Oud en Nieuw. En een heel gelukkig Nieuwjaar natuurlijk! En nu maar hopen dat je volgend jaar ook zoveel geduld hebt met zulke ellenlange berichten op mijn blog ;-)

1 opmerking:

Tessa Tegendraads zei

Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2009!! Het wordt een spannend jaar voor jullie vol nieuwe belevingen!

XX Tessa