zondag 30 september 2007

Workshop 1 is een feit!

Pffffffffffff. Gisteren de hele dag mijn eerste workshop gegeven bij Tessa. Het was echt gaaaaaaaf! Ik had wel een tikje teveel gepland in één dagje, maar iedereen kon goed meekomen en de laatste kaart hebben we maar laten zitten. Iedereen was een beetje an het variëren geslagen, wat ik wel heel leuk vind uitgepakt:










Wie ziet er nog welke kaartjes van mij zijn? Ik ga de foto's vandaag uitdraaien en op de achterkant zetten wie welke kaart heeft gemaakt, want anders ben ik dat volgende week vast vergeten. al herken ik mijn eigen kindjes natuurlijk direct...

Het was nog een hele bevalling om met vier kaartjes op de proppen te komen hoor. Klinkt gek, want ik maak vaak zat kaarten. Maar als je er een workshop mee wilt houden, moet je met veel meer dingen rekening houden dan wanneer je gewoon een kaartje maakt.


Als ik gewoon een kaartje maak, probeer ik de smaak van degene die hem krijgt voor ogen te houden. Als je een workshopkaart maakt, ken je de smaak van de deelnemers (nog) niet. Voor mij wordt een kaartje maken dan reuze spannend, omdat ik niet kan inschatten "hoe ze 'em zullen vinden". Als ik gewoon een kaartje maak, gebruik ik de techniek waar ik zin in heb, wat in de buurt ligt of wat ik net geleerd of bedacht heb. Ik ken niet alle technieken bij naam en denk er niet zoveel bij na. Als je een workshopkaart maakt, ga ik heeeeeel hard na lopen denken over technieken en welke je het beste eerst kunt doen en welke daarna enzovoorts. En over hoe je de techniek het beste kunt uitleggen en hoe het makkelijk na te maken is, zonder dat een kaartje er te simpel uit komt te zien. Als je wilt, kun je het jezelf knap lastig maken!


Maar denk niet dat ik er geen lol in heb gehad! Het was echt heel erg gaaf om te doen. Wat denk je van de nieuwste van de nieuwste stempels te mogen uitzoeken met de mededeling "Maak er maar wat leuks van". Ben ik dood? Want dit lijkt wel een beetje op hoe ik hoop dat de hemel er uit ziet! En wat denk je van de mensen die je tegenkomt als je vaak in een winkel bent. Allemaal mensen die dezelfde hobby hebben. En als ze niet van stempelen houden, kan ik proberen ze te overtuigen dat het wél een superhobby is. Is gisteren ook redelijk gelukt en dat is zo'n niet-te-beschrijven-maar-helemaal-geweldig-gevoel!


Dus de zenuwen zijn allemaal weg, het is goed gegaan. Er is zelfs een vervolgcursus in de planning opgenomen! Die ga ik nu dus nog helemaal bedenken. Ik heb al wat technieken op mijn verlanglijstje gezet hoor: maskeren en ghosten moeten er zeker bij, want dat vind ik veel te leuke technieken om tot de derde cusus te laten wachten :-))) Verzoeknummers kun je natuurlijk in een reactie op deze post kwijt. En de eerste cursus gooien we in de herkansing voor wie hem gemist heeft. 8 december leg ik alles nog een keer uit.

Zo, nou alleen nog een kappersboek scrappen, kappers-cadeaubonnen maken, twee catalogi en een prijslijst uitgeven en een vervolgcursus maken. Het "things to do" lijstje wil maar niet korter worden. Maar er staan geen dingen op die ik wil laten vallen, dus ik heb het prima naar mijn zin! Alleen jammer dat er deadlines zijn uitgevonden, vooral die van de drukkers...

2 opmerkingen:

Wendy Schoonhoven zei

Hallo, het ziet er allemaal wel heel erg leuk en gezellig uit zeg! Jammer dat Lage Zwaluwe zo ver van mij vandaan is...anders was ik vast ook eens langs komen waaien....groetjes, Wendy.

Ilona zei

Haha, leuk dat je even reageert Frumpie! Een van de cursisten kwam uit Nieuw-Vennep, dus afstand hoeft geen probleem te zijn hoor! We beginnen pas om 10.00 uur, haha!