zondag 26 augustus 2007

Meer roze business

OK. Ik had al gewaarschuwd dat dit blog een beetje zou gaan lijden onder de drukte van het Tegendraadse winkeltje in Lage Zwaluwe. En de klok tikt nu serieus door, want komende zaterdag is de Grande Opening.



Maar behalve Tessa heb ik er nóg een werkgeefster bij. Ja, echt waar. Ik heb nu drie "banen". De eerste dag van onze vakantie was onze kapster bij ons op visite. We raakten aan de praat over hobby's en ik liet heel enthousiast mijn scrapbook zien. Werd ze me toch ineens enthousiast! En dan heb ik het echt over stuiter-enthousiast. Bleek dat ze op zoek was naar een mooie manier om haar "modellenboek" vorm te geven. Nu wil ze dus graag dat ik dat "even" voor haar regel. Slik. OK, leuk. Twee dagen later bleek ik ook tot het TT-Team (Tessa Tegendraads team) toegelaten te zijn. Heb heel mijn vakantie rondgestuiterd natuurlijk.



Dus ik heb wel genoeg om me bezig te houden dezer dagen. Maar ik vind het echt helemaal top. Spannend, dat wel. Vraag me steeds af of ik het wel goed doe, of ik het wel kan. Maar dat heb ik nou eenmaal altijd, een beetje faalangstig haasje was ik altijd al. Komt wel weer goed.



Vrijdag heb ik de eerste LO gemaakt voor het kappersboek. Dit issum:


Met foamstempels van Making Memories (de grote letters en de "bloem"), alfabet "Friendship" van Hero Arts en bloemen brads. Ik had de grootste lol toen ik dit maakte. Het ging gewoon heel gemakkelijk. Maar om half twee (en dan bedoel ik dus 01.30 uur, niet 13.30 uur) vroeg William of we niet eens naar bed moesten. Oeps. Maar ik was nog niet klaar. Raar dat ik ook helemaal geen enkel benul had van tijd. Was ook helemaal niet moe. Ik was "in the zone", heerlijk gevoel. Uiteindelijk ging om 03.00 uur het lampje naast mijn bedje uit. Maar die LO was wel mooi af!


De foto van het model heb ik bewerkt. Zal ik waarschijnlijk met alle foto's wel moeten doen, want ze zijn echt van monsterlijke kwaliteit. Laten we zeggen dat Marie Louise veel beter kapt dan fotografeert :-) Als je wil kijken hoe ze kapt, kan dat ook hier trouwens (bij de modellen tref je mij met mijn bruidskapsel en mijn schoonzusje ook aan). Dit was de originele foto:




En dit heb ik er van gemaakt:



Dank U voor Photoshop...Vind het kapsel trouwens ook super leuk. Zou het zelf nooit doen, maar dat geldt voor wel meer creaties van Marie Louise. Ze doet heel veel met extensions en dreads enzo. Iets te extreem voor mij, maar natuurlijk wel het leukste werk voor een kapster.

Het enige wat op de LO nog ontbreekt is een stukje journalling over het kapsel. Maar daar moet ik Marie Louise nog voor bellen.



Ik zit momenteel een beetje in een "roze" fase. Is Tessa's schuld natuurlijk. Dat enthousiasme van haar is heel aanstekelijk, maar haar kleurkeuze blijkbaar ook. Dus vandaar zo'n knalroze LO-tje, waarschijnlijk.


Voor het TT Team zal ik me voorlopig niet met foto's bezig houden, helaas. Tessa wil me liever inzetten voor het stempelen als expertise. De andere TT teamleden hebben veel meer scrapervaring dan ik, dus is het op zich ook wel logisch. Ik ga gewoon supergoed op de andere teamleden letten, want zoveel scrappers om me heen, daar moet je toch een boel van kunnen leren?


Verder was Lisette zaterdag hier om lekker te knutselen. Heb de make 'n' take voor de opening op haar uitgeprobeerd. Heel leerzaam, want nu weet ik dingen waar ik anders pas tijdens de eerste sessie tegenaan gelopen zou zijn. Bijvoorbeeld dat de volgorde waarop je dingen doet veel invloed heeft op de tijdsduur van de make 'n' take. Daarna heb ik Lisette een aflevering laten kijken van The Scrapbook Lounche. Die was deze week heel leuk, dus we zijn er mee aan de slag gegaan. Dit is die van Lisette geworden:


Ik heb er een gemaakt met Scrappy Cat stempels van Tessa. Laat ik hier niet zien, want ik wil ook nog wat verrassingen overhouden voor zaterdag. Maar daarna zet ik 'em hier ook wel neer (en op het forum natuurlijk). Daar kun je trouwens ook nog stemmen welke kaart ik tijdens de make 'n' take zal doen. Klik hier voor de kortste weg. Om te stemmen moet je je wel even aanmelden en inloggen...Stemmen kan tot woensdag, maar ik geloof dat de stemming al redelijk duidelijk is.

Zo, volgens mij heb ik jullie weer een beetje bijgekletst tot zo ver. Ga kijken of ik nog wat kan gaan doen nu ik mijn zwager er weer uitgewerkt heb ;-)

Geen opmerkingen: