zondag 9 november 2008

Gekkenwerk

Wat een rare week hebben we gehad hier. Pfffffff. Dattie druk zou zijn wist ik van tevoren. We zouden dinsdag de "nieuwe" vaatwasser gaan halen (thnx Marijke, je bent top!), woensdag moest de Picanto voor zijn eerste beurt, donderdag was deadlinedag voor de catalogus, vrijdag oppassen op Niek, mits ik niet helemaal total loss zou zijn, zaterdag met Mam en Noortje naar Tessa, daarna naar Roosendaal met de Pride voor een gratis wintercheck en dan door naar mijn schoonouwelui voor krootjes met spek en vandaag op de bank.

Het hele schema is wel netjes doorlopen, maar er kwam toch en klein kinkje in de kabel. Terwijl ik woensdag de auto weer had teruggebracht naar zijn plekje naast ons huis waar 'ie blij stond te wezen met zijn eerste beurtje, bedacht iemand uit onze straat 's avonds laat dat het wel leuk zou zijn even hard op te trekken, uit de bocht te vliegen en via lantaarnpaal en busje tegen onze wagen aan te vliegen. Grrrrr. Alles is nu wel weer netjes geregeld, maar laten we het er op houden dat de omstandigheden van het soort waren die je beter kunt vermijden. Heel heftig allemaal. Er staat nu een koddig, blauw Matizje op de plek waar onze oranje trots hoort te staan. William heeft donderdag moeten bellen naar zijn kersverse werkgever dattie niet kon komen, vanwege de afhandeling en het plotselinge gebrek aan vervoer. Ik kon echt niet thuisblijven ivm de catalogus en moet ook stiekem bekennen dat ik niet zoveel vertrouwen in mijn eigen dit-vind-ik-niet-leuk-maar-laten-we-het-netjes-houden schade-afwikkelingskunsten had. Complimenten voor manlief, ik had het hem niet na gedaan ;-)

Komende zaterdag gaan we onze eigen kar weer halen. Hij heeft dan een nieuwe motorkap, nieuwe bumper, nieuw zijscherm aan de bijrijderskant, nieuwe koplampunit en twee nieuwe achter-de-koplamp-dingen die onder de motorkap zitten. En dat voor zo'n klein deukje. Gelukkig is er niemand tussen gesprongen, waren we zelf ook niet in de auto en is de bestuurder van de botsauto fysiek ongedeerd gebleven. Zijn auto is denk ik wel rijp voor de sloop.

Zie hier de reden waarom ik nog niks knutseligs kan laten zien. Was vorige week woensdag bij mam geweest om te knutselen, maar het kaartje dat ik daar gestart ben, moet ik dus nog steeds afmaken. Wie weet vandaag...

2 opmerkingen:

Unknown zei

He gats, wat een week!
Fijn dat je je eigen toetje snel weer kan ophalen en is er niemand gewond geraakt!

Als de planning hier door mag gaan komende week, gaan we vrijdag lekker aan de knutsel!!
Heb er zin in!

Groetjes Marijke

Anoniem zei

Oh Bah!!
Da's idd een rotweek geweest!
Hopelijk heeft de betreffende buurman nu toch door dat "ff snel optrekken" niet echt heel praktisch is!

Groetjes

Xandra