maandag 21 januari 2008

VerjaarsRAK of -SWAP ofzo

Hé wat leuk, blijk ik nog twee lezers te hebben! Dankjulliewel voor de reacties, vind ik heel tof. Ik wist niet dat ik zo'n superneefje had. Die kan me gewoon nu al dingen uitleggen die ik zelf nog moet gaan uitvinden. Wat een wonderkind! En ik zal proberen op mijn vrije dagen vóór 12 uur 's middags iets te posten, want dan gaat de andere helft van de doelgroep pauze vieren op internet. Heb in het boek "Klantgerichte websites" dat bij de webdesigncursus hoort, gelezen dat je moet bieden wat je doelgroep zoekt, dus dat moet ik maar in praktijk gaan brengen, nietwaar? Er stond ook iets in over korte en bondige teksten, maar dat ben ik weer vergeten ;-)

Nu Lisette weer terug is, heb ik een soort minivakantie gehad. Heb woensdag voor het laatst in Hardinxveld gezeten, dus dat wordt morgen weer even wennen, denk ik. Dat hoop ik tenminste, want zoals de vlag er nu bij hangt, kan ik misschien maar beter niet naar mijn werk gaan. Ben zaterdag ineens alsnog goed verkouden geworden, iets wat al drie maanden aan het opzetten was. Ik blijk ineens heel leuke dingen te kunnen als lucht door mijn rechtertraanbuisje te blazen als ik mijn neus snuit. Het is niet te hopen dat er binnenkort ook nog wat anders doorheen komt (eet smakelijk Lisette!). Nu ik me toch rechtstreeks tot je richt: denk dat je morgen maar voor je eigen prakkie moet zorgen. Als ik wel kom werken, ga ik sowieso niet hardlopen, sorry.

Maar goed, daar wou ik het allemaal niet over hebben. Ik had bedacht dat ik zowaar een goed onderwerp had voor vandaag. Met al dat gemeut vooraf wordt dit dus weer zo'n lange post. Vandaag is M@rieke uit Piershil jarig. Nee, ik heb geen idee wie dat is, maar ik weet wel dat ze vandaag jarig is. Mocht ze per ongeluk op mijn blog verzeild raken: Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik weet ook een paar dingen die ze voor haar verjaardag krijgt, want die heb ik haar opgestuurd. En dit kaartje zat er ook bij:



De foto is heel erg wazig, maar ik had dan ook enorme haast. Het kaartje is ook niet één van mijn meesterwerken, dat geef ik meteen toe. Maar ik had dus haast.

Wat is nou het geval? Het geval is dat ik meedoe aan een RAK op het forum van Tessa Tegendraads. RAK staat voor Random Act of Kindness. Een willekeurige daad van aardigheid, in niet al te beste vertaling. Een RAK houdt in dat je iets aardigs doet voor iemand, zonder dat je er iets voor terug krijgt. In het scrapperswereldje wordt er heel wat afgeRAKt. Ik vind het een leuke uitvinding.

De RAK waar ik aan meedoe is de verjaardagsrak. Volgens mij is het eigenlijk een SWAP, wat "Ruil" betekent. We krijgen namelijk allemaal met onze verjaardag een berg envelopjes, dus je ruilt als het ware dingen met elkaar. Met de verjaardagsrak hebben zich vooraf elf forumleden opgegeven. We hebben doorgegeven wanneer we jarig zijn. De organisator van de RAK geeft via het forum een week vantevoren een seintje dat er weer iemand jarig is binnenkort. Die mag dan aangeven wat ze leuk zou vinden om te krijgen. Vervolgens stort je een envelop vol met leuke spulletjes, totdat je ongeveer aan de 50 gram zit. Er mogen niet meer dan twee postzegels nodig zijn om het op te sturen. Als je jarig bent, krijg je dus 10 envelopjes in de bus van de andere deelnemers. Het is wel een redelijke aanslag op de voorraden, maar iedere hobbyist weet dat je toch vaak te veel van dingen hebt. Je hoeft dus niet speciaal iets voor iemand te kopen.

Ik ben als één na laatste van het cirkeltje aan de beurt met mijn verjaardag, dus ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn. Cool toch? Maar wel maf dat je mensen vaak niet kent en je wel een kaartje, felicitaties en goodies van ze krijgt op je verjaardag. Ik zal proberen steeds te posten als er weer één jarig is geweest. M@rieke uit Piershilk was de tweede, in november was Dorith als eerste van de ronde jarig.

Zo, meer schrijf ik niet vandaag, anders staat deze post er niet voor 12.00 uur op. En ik durf best te verklappen dat Lisette streng is hoor, hihihi.

1 opmerking:

Lisette zei

Nou, zo streng ben ik toch niet (in mijn pauze dan)? Ik vind het alleen wel een beetje van je tegenvallen dat je morgen niet gaat hardlopen met mij (hihi).