zaterdag 25 oktober 2008

Het zit op de bank en het snottert

Yep, that would be me...Blijkbaar heerst er een griep/verkoudheidsvirus en ben ik een van de slachtoffers. Boe-hoe-oe!!! Rooie neus, continu tranen in mijn ogen (nee, dat zijn niet de hormonen!), geen honger, beetje misselijk en zo'n onruststoker die het trappen nu wel heeft uitgevonden. Doet gelukkig geen pijn hoor.


Wiliam heeft er zijn eerste week in zijn nieuwe baan op zitten. De arme ziel ligt nu uit te slapen, want zo vroeg je bedje uit issie helemaal niet gewend! Maar die kreeg maandag dus keelpijn en vanaf dinsdag wassie er niet goed aan toe. Maar ja, je gaat je natuurlijk in je eerste week niet meteen ziek melden. Dus vrolijk doorgaan en maar paracetamolletjes snoepen. Dus laat ik hem maar lekker liggen, dat heeft 'ie wel verdiend.


Dinsdagavond kreeg ik zelf keelpijn. Woensdag, toen ik gezellig bij Lisette ging knutselen, begon het snotteren. Donderdag voelde ik me beroerd, maar het is catalogustijd, dus ik kan ook niet thuis blijven. Vrijdag vrij en dan komt het dus. Heel de dag op bed en bank en zielig zitten wezen. Gizmo is nauwelijks van mijn zijde geweken, dus dat was wel heel cool. Maar helaas zijn we dus niet de enige. Mijn ouders zijn ook snipverkouden en bij Ralph en Noortje klinkt het al niet veel beter...Dus maar goed dat ik donderdag een paar dozen tissues (met balsem!), soep en beschuit heb ingeslagen. Het ziet er niet naar uit dat ik van het weekend nog buiten kom. Zoals gezegd is het catalogustijd op mijn werk, dus ik móet maandg weer enigzins aanspreekbaar zijn. En nu maar hopen dat Lisette een betere weerstand heeft...

Maar goed, het is dus niet alleen kommer en kwel hoor. Intussen is Marijke nog een keer komen knutselen (vorige week vrijdag alweer), wat echt heel gezellig was. We hebben lekker Dönner gegeten van de buurman. Tijdens ons vorige knutselpartijtje had ik laten vallen dat ik zwart/wit papier zo lastig vond, dus kwam Marijke prompt met een kaartkitje aan met zwart wit papier erin. Heel leuk, maar wel moeilijk. Uiteindelijk heb ik een beetje vals gespeeld door met strookjes te werken. Er zaten ook super gave Penny Black afdrukjes bij, dus ik was helemaal in mijn nopjes. Marijke heeft gewerkt aan het afronden van verschilende projecten. Haar naambordje voor Tessa's forumdag en een boekje voor een collega. Er ging een wereld voor d'r open toen ik liet zien hoe je op een resstukje papier kunt printen. Hihi, grappig om te zien hoe je met zo'n simpel truukje iemand zo blij krijgt. En zij had net de nieuwe cartridge van Winnie the Pooh voor de Cricut van haar moeder gekregen. Wauw wat is die gaaf! We zijn er niet echt aan toe gekomen, maar er broeien al wel een paar ideetjes hoor...


Dit is het kaartje van de kit die ik gemaakt heb:





Verder ook de online crop LO (op tessa's forum uiteraard) afgemaakt met de glue-dotjes van Marijke (schaam, schaam, heb de mijne nog steeds niet kunnen vinden, grrr). De onlinecrop was de dag na Nieks verjaardag, dus dan weet je wel welke foto's je wilt gebruiken ;-) Ralph heeft die dag ook nog een heel coole foto geschoten van Niek in de box in een zee van ballonnen. Errug gaaf.






En dit was het kaartje waarmee Marijke zichzelf had uitgenodigd:



Ja, het lijkt zo'n lief meisje, maar eigenlijk is ze hartstikke brutaal hoor! Nee, hoor, ik was helemaal blij verrast met het kaartje. Er zitten drie thezakjes in, dus het ruikt ook nog eens lekker.

Zaterdag waren de mannen naar Harskamp, dus kon ik eindelijk lekker met mijn mammie knutselen. De dag liep alleen een beetje anders dan gepland. Ik wilde mijn neus nog even laten zien op de forumdag van Tessa, dus daar zouden we nog even binnenwaaien. Maar 's ochtends bedacht ik mij weer dat er een ruilbeurs bij was, waar je o.a. stempelafdrukjes kon ruilen. Dus hebben we heel de ochtend stempelafdrukjes zitten maken. Uiteindelijk kwamen we wel bij Tessa terecht. Heerlijk de winkel zes keer doorgeneusd en mensen van het forum in levende lijven onmoet en natuurlijk met Tessa zitten beppen. dorith kwam ook net binnenvallen. Uiteindelijk zijn we dus niet meer naar de ruilbeurs geweest, want ik moest weer op tijd terug voor de verjaardag van mijn schoonvader. Arme mamma, ik hoop dat we snel weer een dagje kunnen prikken waarop we alleen maar gaan hobbyen, verder niks. Ik heb overigens eindelijk weer eens wat geld uit kunnen geven aan hobbyspulletjes:

Voor een kaartje voor mijn schoonvaders verjaardag was geen tijd meer. Dus heb ik heel stout een kaartje gerecyceld. Deze had ik eigenlijk voor William gemaakt, omdat zijn collega's tijdens zijn afscheid ook nog een waardebon wilden overhandigen. Dat werd in dit kaartje gedaan.


Wij hebben mijn schoonvader een tegoedbon voor een dagje weg gegeven, dus eigenlijk paste de weglopende kat daar ook wel leuk bij. William kwam zelf met het voorstel de kaart dan nog een keer te gerbuiken. Ach ja, zo heb je twee keer lol van je werk.

En afgelopen woensdag was ik bij Lisette, wat ook al een eeuwigheid geleden was. Supergezellig en zowaar mijn eerste kerstkaart van het jaar gemaakt. Die kan ik hier natuurlijk niet laten zien, want de meeste lezers van dit blog komen in aanmerking voor een zelfgemaakte kerstkaart. Ik vind het dan niet leuk als je hem al gezien hebt, dus da's pech. Ik sta wel te kijken dat ik na een dag doorwerken maar één kaartje af had. Hij is helmaal niet zo ingewikkeld ofzo, maar blijkbaar heeft een snotterende geest veel tijd nodig ;-)

We hebben de hele dag gesnoept van de knutselspek en de gevulde speculaastaart, broodjes tonijn als lunch en ovenpasta voor diner. Tenslotte kun je op een lege maag niet knutselen ;-) Lisette had ineens de smaak van het scrappen te pakken en heeft een herfst LO met foto's van het weekendje Weerterbergen gescrapt. Compleet met gedroogde blaadjes en kastanjepapier. Alleen de foto's kwamen wel erg artistiek uit de printer gerold. Dat krijg je als de zwarte cartridge het niet meer doet, haha. Maar gelukkig moesten we een dag later weer gewoon werken, dus zijn er nu mooiere afdrukken mee naar huis om verder te scrappen. Ben benieuwd naar het eindresultaat...

En Tigra, de poes, was natuurlijk ook weer van de partij ;-) Deze keer was ze eigenlijk best lief. dit in tegenstelling tot Spookje van mij, die me die ochtend weer heeft aangevallen...Moet je Tigra nou zien liggen:



Zo, tot zover deze update-post. Was weer even een verhaal, want ik liep weer een tikkie achter hè. Ach ja. Ik denk dat ik nog maar weer een keertje mijn neus ga snuiten nu...

4 opmerkingen:

Unknown zei

He, gats, dat je je niet lekker voelt! Hopelijk gaat het snel beter!
Enne, ik heb nog wel dotjes hoor. Dus als je ze nodig hebt... :-)

Tot snel!

Lisette zei

Fraaie foto van mij zeg; heb je wel aan het portretrecht gedacht? Nou ja, de speculaastaart en de knutselspek maken veel goed; jammer dat het al op is.
Blijkbaar is mijn weerstand inderdaad beter: ondanks twee dagen gesnotter van jou en gisteravond nog van Marloes voel ik me kiplekker. Alleen een beetje moe, maar dat zal wel aan het korte nachtje liggen ;-) Ik ben van plan morgen mijn LO af te maken, dus misschien mag je 'm volgende week bewonderen.
Heel veel beterschap! En ziek is ziek, ook maandag!

groetjes, Lisette

Liesbeth zei

Dat was weer heel wat leesvoer....

beterschap en doe maar lekker rustig aan!

Groetjes Liesbeth

Jinka zei

Jeeeetje, wat een lang verhaal! Maar ik ben er helemaal doorheen gekomen, je bent weer lekker op dreef geweest! :)